Program zajęć edukacyjnych pn. „Zasoby przyrody”
Lp. | Temat | Godziny (od-do) | Wykładowcy (imię i nazwisko) |
Przyjazd grupy uczniów do Barzkowic- przywitanie dzieci omówienie scenariusza zajęć | 9.00-9.30 | ||
1. | Zajęcia w sali „Zasoby przyrody”: • Omówienie sposobu wykorzystywania zasobów przyrody: odnawialnych źródeł energii (prezentacja multimedialna, film, plansze edukacyjne) •Prezentacja działania modelu demonstrującego wykorzystanie energii: wiatru i słońca. | 9.30-10.15 (45 minut) | |
Przerwa | |||
2. | Zajęcia w sali „Woda”: • co każdy powinien wiedzieć o wodzie • główne zasady jak oszczędzać wodę • dzielenie się doświadczeniami przez uczestników • promowanie ekologicznego stylu życia – propozycje, karta pracy • czy oszczędzanie wody ma sens? – burza mózgów | 10.30-11.00 (30 minut) | |
3. | Zajęcia terenowe w parku „Drzewa”: • rozpoznawanie drzew liściastych i iglastych oraz ich różnice systemowe, • rozpoznawanie owoców drzew liściastych, i iglastych, • ciekawostki nieencyklopedyczne drzew, • wykorzystanie lupy do oglądania kory drzew, owoców, liści, igieł, •zbieranie materiału roślinnego do zielnika, | 11.15-12.00 (45 minut) | |
4. | Zajęcia w sali cz. 1„W przyjaźni z pszczołami”: • pokaz surowców związanych z pszczelarstwem • film dydaktyczny • zajęcia plastyczne Ścieżka edukacyjna cz. 2 „W przyjaźni z pszczołami”: • zapoznanie z rolą pszczół i innych owadów zapylających dla produkcji żywności • popularyzacja spożywania miodu i produktów pasiecznych oraz ich wpływ na zdrowie człowieka. | 12.00-12.30 (30 minut) 12.30-12.45 (15 minut) | |
5. | Przejście do Biosurowcowego Ogrodu Dydaktycznego • omówienie 8 grup roślin zgromadzonych w Biosurowcowym Ogrodzie Dydaktycznym, które jako biosurowce mogą znaleźć zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu, zastępując powszechnie stosowane substancje chemiczne oraz surowce kopalniane • omówienie właściwości i możliwości zastosowania poszczególnych roślin • pokaz nasion roślin i suszonych ziół z Biosurowcowego Ogrodu Dydaktycznego wraz z omówieniem możliwości ich zastosowania. 2. Oczyszczalnia ścieków -Ogrody Odnowy | 12.45-13.30 (45 minut) |
Agnieszka Kleszcz