Lp. | Temat | Godziny (od-do) | Wykładowcy (imię i nazwisko) |
1. | Przyjazd grupy uczniów do Barzkowic- przywitanie dzieci oraz przejazd do Rezerwatu Koników Polskich w Odargowie | 9.00-9.30 | |
| Prezentacja zagrody hippicznej: – poznanie podstawowych zasad żywienia i hodowli koni oraz używanego sprzętu, – zajęcia praktyczne dotyczące pielęgnacji koni pod okiem doświadczonego instruktora jeździectwa Powrót | 9.15-10.15 (60 minut) | |
| Przerwa | | |
2. | Przejazd grupy uczniów do Barzkowic, przejście do sali nr 21 w bloku hotelowym | 10.30-10.45 | |
| Zajęcia w sali: „Od ziarna do chleba”: – zapoznanie z rolnictwem i pracą rolnika – zapoznanie ze zbożami uprawianymi w Polsce, ich budową – przeznaczenie ziarna i innych części roślin uprawnych – pokazanie drogi powstawania chleba: od ziarna do bochenka | 10.45-11.15 (30 minut) | |
| Przerwa | | |
3. | Zajęcia terenowe: 1. Biosurowcowy Ogród Dydaktyczny: – zapoznanie z kolekcją roślin, które jako biosurowce mogą znaleźć zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu, zastępując powszechnie stosowane substancje chemiczne oraz surowce kopalniane 2. Oczyszczalnia ścieków -Ogrody Odnowy | 11.30-12.15 (30 minut) | |
| Przerwa | | |
4. | Ścieżka edukacyjna „W przyjaźni z pszczołami”: – zapoznanie z rolą pszczół i innych owadów zapylających dla produkcji żywności – – popularyzacja spożywania miodu i produktów pasiecznych oraz ich wpływ na zdrowie człowieka | 12.30-12.50 (20 minut) | |
| Przerwa | | |
5. | Zajęcia w sali: „Ekologia” – promowanie ekologicznego stylu życia- „Jak sam mogę wpływać na ochronę środowiska?” – praktyczne ćwiczenia z prawidłowej segregacji odpadów | 13.00-13.30 (30 minut) | |